ساخت نانوفیبر برای ترمیم زخم بافت
 
درباره وبلاگ


سلام خدمت دوستان عزیز وبلاگی که مشاهده می کنید به منظور دستیابی هر چه بهتر شما به گزارش کارهای آزمایشگاه ها و جزوات دروس رشته ی بیوتکنولوژی ایجاد شده است. امیدوارم مفید واقع شود.
آخرین مطالب
نويسندگان
بیوتکنولوژی (بیوتکنولوژی میکروبی)
علم و فناوری




 ساخت نانوفیبر برای ترمیم زخم بافت

دانشمندان نانوفیبری ساختند که می تواند بعد از تزریق ، بافت های زخمی را ترمیم کند.

دانشمندان برای نخستین بار موفق به ساخت نانوفیبر کروی و ستاره ای شکل با استفاده از پلیمر های زیست تخریب پذیر شدند که با تزریق این نانوفیبر به همراه سلول به قسمت جراحت دیده ، می توان آن را ترمیم کرد.

این روش جدید ، امیدی است برای افرادی که دچار جراحت های عمیق در بافت های غضروفی خو شده اند و زخم های آن ها ترمیم نشده است.

این روش جدید ، جایگزین مناسبی برای روش ACI است که هم اکنون به عنوان درمان بالینی برای ترمیم غضروف ها استفاده می شود. کیفیت ترمیم در روش ACI خوب نیست زیرا در این روش سلول هایی که تزریق می شوند توسط محیط طبیعی بدن پشتیبانی نمی شوند. نانوفیبر های کروی شکل که در درون آن ها خالی است ، از حفره های بسیاری تشکیل شده اند که به آن ها اجازه می دهد مواد غذایی به راحتی از بین آن ها عبور کند. نانوفیبر ها توخالی به همراه سلول ها به قسمت جراحت دیده بدن تزریق می شوند و بعد از عملیات تزریق ، این نانوفیبر ها تخریب و جذب بدن می شوند و در این هنگام سلول هایی که به بدن تزریق شدند عملیات ترمیم را انجام می دهند.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







جمعه 10 شهريور 1391برچسب:, :: 22:46 ::  نويسنده : عطیه رجائی